Fees

Greenfee & Gästinformation

Att gästa Härnösands Golfklubb

Hos oss ska du alltid känna dig välkommen. Vi är en liten klubb med ett stort hjärta och en gemytlig gemenskap. Vi vill att du ska ha den bästa möjliga greenfee-upplevelsen på vår anläggning och ser därför till att erbjuda service utöver det vanliga.

Boka din tid hos oss genom att ringa eller maila kansliet tidigast 14 dagar före din speldag. Om ni är ett större sällskap som vill spela så kan ni boka detta ännu längre i förväg.

Vi tar emot Golfhäftet alla dagar efter klockan 13:30.

Medlemmar i Örnsköldsviks GK (Puttom), Sollefteå GK, Norrfällsvikens GK, och Veckefjärdens GC spelar på Härnösands GK för ordinarie greenfee reducerad med 100 kronor per dag för seniorer, och 30 kronor per dag för juniorer.

Medlemmar i Timrå GK och Öjestrand betalar 300 kr / dag.

Som medlem på Timrå GK kan du för 1500 kronor lösa Greenfee-spel hos oss en hel säsong. Vice versa gäller för våra medlemmar hos Timrå GK.

Seniorer
400 kr / person
Veckogreenfee
1900 kr/ person
Juniorer
100 kr/ person
ÖPPET 7 DAGAR I VECKAN

Frågor om banan

Här har vi samlat de vanligaste frågorna om vår bana och anläggning.

Hur många hål har banan?

18 hål.

Kan jag spela med mina barn på er bana?

Givetvis. Vi erbjuder golfupplevelser till alla åldrar!

Erbjuder ni golfbilsuthyrning?

Ja det gör vi. Ring till kansliet, 0611-670 00, eller maila info@harnosandgk.se, för att göra en bokning.

Har ni en certifierad PGA-tränare?

Ja. Vår klubbchef är certifierad golftränare enligt PGA.

Jag har husvagn och vill gärna ställa den hos er, är det möjligt?

Vi har ett antal husvagns/husbilsplatser i mycket golfnära läge. Dessa är dock populära, så ring kansliet för att säkra din plats före ankomst!.

Har ni någon klädkod?

Nej. Vi tycker att alla får klä sig lite som de vill. Däremot så ser vi gärna att man kommer i hela och rena kläder, som inte är alltför uppseendeväckande.

Vill du anordna ett event hos oss?

Låt oss veta hur vi kan hjälpa dig, företaget, eller kompisgänget med det perfekta evenemanget!