Academy

Börja golfa!

Vi skräddarsyr din kurs

Vi tycker att det är jätteroligt att du vänder dig till oss när du vill börja golfa. Våra nybörjarkurser läggs upp tillsammans med dig som deltagare för att det ska passa just din planering och dina förutsättningar, oavsett vilka dina ambitioner är. Hör av dig så lägger vi upp just din nybörjarkurs.

Träning med coach

Vår PRO håller nybörjarkurserna hos oss, vilket säkerställer kvaliteten i kursen och din inlärning.

Juniorkurser

Vi ser till att juniorerna introduceras till golfens grunder, och lägger stort fokus på golfglädje och gemenskap.

Klubbutlåning

Självklart lånar vi ut klubbor till dig som är deltagare vid våra nybörjarkurser.

Upplagt för utslag

Nybörjarkurs

Kursen innehåller följande delar: Praktik med instruktör. Praktik utan instruktör. Teori med instruktör. Teori utan instruktör. Teoriprov. Praktikprov. Spel på banan med annan golfare. Utrustning om man inte äger sådan under hela utbildningen.

Tidplan

Är du snabb kan du vara klar med en kurs på 14 dagar. Vill du ta det lugnare kan du använda en hel sommar till att göra kursen färdig. Det är du som bestämmer hur du vill lägga upp kursen. Är ni ett kompisgäng eller några från samma arbetsplats som vill gå kursen tillsammans så ordnar vi det. Kurser genomförs antingen i grupp (max 8 deltagare) eller individuellt, du bestämmer.

Medlemskap

Med kursen kan du också välja att bli medlem första året och så får du även rabatterat pris de första åren du är fullvärdig medlem.

Medlemskap

Till nybörjare erbjuder vi reducerade medlemsavgifter de första åren.

SENIOR
Nybörjare

3000 kr år 1
Nybörjare 4-11 år

750 kr år 1 och 2

1700 kr år 1 och 2
SENIOR
Nybörjare

Medlemskap motsvarande fullvärdig medlem

4000 kr år 2
Nybörjare 12-17 år

1000 kr år 1 och 2
Har du frågor? Hör av dig till oss!